Utmaning!

Till helgen ska min brorsdotter Sissel firas av sin farmor och farfar (mina föräldrar mao).
Jag tänkte överraska lite med att göra en tårta som mina föräldrar tar med upp!
Detta är en stor utmaning för mig då Sissels lillebror Knut är mjölkallergiker så jag måste göra tårtan mjölkfri!
Jag brukar ju "fuska" genom att ha "köpebottnar" men eftersom det är mjölkpulver i dom så får jag göra egna.
Sen funderar jag på fyllningen.
Jag tror jag kommer göra vaniljvisp(mjölkfri såklart) i ett lager, och sen kan jag inte bestämma mig och jag ska ha chokladpudding eller "grädde" med bär i det andra lagret.
Jag behöver helt enkelt tips!!

Tårtan ska jag dekorera med vit sugarpaste, sen tänkte jag försöka mig på att göra pusselbitar (även dessa av sp) i olika färger och lägga på.
(Sissel älskar att pussla!)

Givetvis kommer en bild in på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0