Ny tårta!

Igår gjorde jag en ny tårta, tyvärr trodde jag att jag hade mer sugarpaste än vad jag verkligen hade så jag fick fuska en hel del!
Täckte med rosa vaniljsmörkräm och chokladsmörkräm.

Jag tycker verkligen inte den är fin men det var mest smakerna jag var ute efter att testa denna gången.


(Tårtan är gjort på 4 bottnar.)
Lager 1; Vaniljkräm och hallonsylt
Lager 2; Chokladmousse med crisp
Lager 3; Grädde blandad med mycket hallonsylt

Jag spacklade den med chokladsmörkräm och gjorde även "dammar" med smörkräm så inte fyllningarna skulle rinna ut. Detta gjorde att det blev alledes för mycker smörkräm så den blev för söt. Jag kan dock tänka att den blir ganska bra om man bara har 3 bottnar och skippar chokladmoussen, och tar lite mindre smörkräm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0