Namnfest-tårtor!





Jag gjorde alla 3 tårtorna likadana i fyllningen.
1:a lagret: Vaniljkräm+ hallonsylt
2:a lagret: Grädde med hallonsylt och halvmosade hallon.
Spacklade tårtorna (oh gjorde även damma) av chokladsmörkräm.
De är täckta med sugarpaste och dekorerade med råsafärgad sugarpaste.
Jag fuskade faktiskt och köpte färdiga chokladbokstäver!

Tyvärr blev fyllningen för "blöt" så mittentårtbotten "försvann" lite.
Nästa gång blir det nog bara sylt i grädden!
Sen var sugarpasten för "hård" så det gick liksom inte att komma genom riktigt med skeden när man åt, tror dock detta beror på att jag inte tog ut som från kylen i tid!

Man lär sålänge man lever och detta var ju faktiskt mina första "riktiga" tårtor,
jag är supernöjd med utseendet iaf!



Kommentarer
Postat av: Anna

De ser ju jättefina ut :) Det stämmer ju så bra det du säger att man lär sig av sina misstag, så är det fortfarande för mig...Det samma gäller ju dekoreringen, man får följa sina misstag :) / Anna

2010-03-08 @ 18:30:15
URL: http://www.cakesandcups.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0